سلام، خوش آمدید به

سامانه کسب و کار سبز

نخستین سامانه ایجاد، توسعه و ارتباط کسب و کارهای پایدار در سطح بین المللی

سامانه کسب و کار سبز

سامانه کسب و کار سبز یک سامانه بین المللی تحت وب است که جهت ساماندهی، ارتباط، گسترش تجارت و ایجاد کسب و کارهای سبز ایجاد گردیده است. شما با حضور در این سامانه می توانید کسب و کار پایدار خود را ایجاد و یا کسب و کار فعلی خود را چه در تولید و چه در خدمات، سبز و پایدار نمایید. همچنین پس از کسب آموزش های لازم و ایجاد یک کسب و کار پایدار، ارزیابی های لازم را گذرانده و اقدام به بازاریابی، فروش، ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان و همچنین ارتباط با صاحبان تجربه و بخش های تحقیق و توسعه جهت گسترش کسب و کار خود یا ایجاد یک کسب و کار تازه نمایید.
فعالیتهای تجاری روزانه ما از طریق آلوده کردن هوا و آب، دفع زباله یا استفاده بیش از حد از منابع طبیعی می تواند تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. در عین حال ، مشاغل برای دسترسی به ورودی های مختلف برای فرآیندهای خود از جمله مواد اولیه، انرژی یا آب به محیط بستگی دارند. در مواردی که بلایای طبیعی، آلودگی، تغییرات آب و هوا و کاهش منابع تجربه می شود، مشاغل تحت تأثیر منفی قرار می گیرند. سبز شدن به جای یک گزینه فرعی، تبدیل به یک ضرورت برای اداره یک تجارت موفق و پایدار شده است.
با تولید محصولات سازگار با محیط زیست یا ارائه خدمات سازگار با محیط زیست یا اطمینان از "سبز بودن" فرآیندهای آنها، مشاغل می توانند ضمن ایجاد سود، در حفاظت از محیط زیست شرکت کنند. غالباً ، فرآیندهای سبز منجر به مزایای دیگری مانند پس انداز از محل صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری می شود، به این معنی که سبز شدن باعث می شود تجارت بهتر و سودآورتر شود.

خدمات سامانه

کسب و کار سبز چیست؟

مفهوم "تجارت سبز" از دو عنصر "سبز" و "تجارت" تشکیل شده است. مانند همه مشاغل، "تجارت" درمورد کسب درآمد است. اما "سبز" به معنای انجام این کار در حالی است که از فرصتهایی که طبیعت در اختیار دارد بدون آسیب رساندن به محیط زیست، استفاده می کند.
تجارت سبز را می توان از دو منظر تعریف کرد: یکی مربوط به خروجی در قالب محصولات یا خدمات سبز است و دیگری مربوط به فرآیند یک فعالیت اقتصادی است. این بدان معناست که کارآفرینان می توانند با ارائه محصولات یا خدمات سازگار با محیط زیست یا از طریق یک فرآیند سازگار با محیط زیست و با کمک فن آوری های پاک وارد "تجارت سبز" شوند.
یک رویکرد گام به گام از سبز شدن تدریجی معمولاً عملی ترین راه است، در حالی که کسب و کار بالغ می شود، هم خروجی های آن و هم فرایندها باید سبز شوند.
نمونه ای از مشاغل سبز:
مشاغل سبز ممکن است محصولاتی یا خدماتی را ارائه دهند که صریحاً سبز هستند و اغلب از فناوریهای نوآورانه استفاده می کنند
• مشاغل مدیریت پسماند: شرکتی که در زمینه جمع آوری و پردازش زباله فعالیت دارد ، می توان آنها را بازیافت، کمپوست کرد و دفع آنها به گونه ای انجام داد که تا حد ممکن سازگار با محیط زیست باشد.
• شرکت انرژی های تجدید پذیر: شرکتی که به جای تولید انرژی از منابع غیر تجدید پذیر ، در تولید ، نصب و سرویس دهی پانل های خورشیدی فعالیت می کند.
یا مشاغل سبز ممکن است در بخشهای "استاندارد" که محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند فعالیت کنند ، اما ممکن است به دلیل انتخاب های عملیاتی که انجام داده اند سبز باشند:
• سالن آرایشگاه: که از رنگها و محصولات ارگانیک استفاده می کند؛ پانل های خورشیدی نصب کرده است تا برق مورد نیاز تجهیزات را تأمین کند. و مبلمان و تجهیزات خود را از موارد دست دوم تهیه کرده است.
• تولیدکننده پوشاک: یک شرکت تولید کننده لباس که از پنبه ارگانیک و رنگهای طبیعی به عنوان مواد اولیه استفاده می کند. فاضلاب خود را به گونه ای فیلتر می کند که تا حدی بتواند دوباره برای آبیاری از آن استفاده کن و چراغ های LED نصب کرده است.

مزایای کسب و کار سبز

شکی نیست که تجارت سبز برای جوامع سالم و پایدار بسیار مهم است. از آنجایی که مشاغل سبز از مقادیر محدود سوخت های فسیلی (یا بدون سوخت فسیلی) استفاده می کنند و میزان انتشار گازهای گلخانه ای کم (یا هیچ انتشاری) آنها، می توانند ضمن کمک به رشد و ایجاد شغل مناسب، نقش مهمی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایفا کنند. اما جدا از مزایای سطح کلان ، سبز شدن باعث می شود مزایای تجارت سبز برای کارآفرین نیز حس شود. از مزایای تجارت سبز می توان به دسترسی به بازارهای بدون استفاده، بهبود بهره وری در منابع و صرفه جویی در هزینه و بهبود بهره وری کارکنان در نتیجه یک محیط کار تمیزتر و ایمن تر اشاره کرد. این مزایا در بخش زیر توضیح داده شده است.

نمونه ای از مزایای یک تجارت سبز:

• دسترسی به بازارها ، زیرا مشتریان به دلیل افزایش آگاهی در مورد مسائل زیست محیطی، به دلایل سلامتی (ایمنی بیشتر محصولات غیر سمی) یا دلایل مالی (به دلیل هزینه عملیاتی پایین تر) محصولات سازگار با محیط زیست را تقاضا می کنند.
• صرفه جویی در هزینه ، کم شدن مصرف آب ، انرژی و صورتحساب و افزایش کارآیی منابع.
• دسترسی به پشتیبانی ، چه از نظر مالی و چه غیر مالی ، زیرا دولتها اهمیت مضاعفی در ملاحظات زیست محیطی می دهند.
• بهره‌وری بالاتر به دلیل وجود نیروی کار سالم تر.
• محیط پیرامون سالم تری که در آن منابع مورد نیاز تجارت اکنون و آینده حفظ شود.

یک بازار رو به رشد و افزایش تقاضا

به دلایل مختلف افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات سبز وجود دارد. در انتخاب محصولات و خدمات ، به دلیل نگرانی های اخلاقی ، مشتریان به طور فزاینده به فرآیندهای تولید تمیز ، ورودی های سازگار با محیط زیست و نحوه دفع مشاغل از پسماندهای خود علاقه مند هستند.
علاوه بر این ، از آنجا که مشتریان از کاهش هزینه بهره برداری از محصولات بسیار کارآمد آگاه هستند ، بازار به طور فزاینده ای خواستار محصولات و خدماتی است که بسیار کارآمد و همچنین سازگار با محیط زیست هستند. این نه تنها به دلیل کاهش هزینه ها برای کاربران بلکه به دلیل مزایای اضافه شده است: لامپ های کارآمد باعث کاهش قبض برق کاربران می شوند و نیاز به تعویض کمتر دارند. فانوس های خورشیدی در مقایسه با فانوس های نفت سفید ، نور بهتری برقرار می کنند در حالی که می توانند مجدداً شارژ شوند. باتری های تلفن همراه بسیار کارآمد که به مدت یک هفته ذخیره آن ادامه دارد ، بسیار مناسب تر از باتری هایی هستند که فقط یک روز شارژ آن دوام دارند.
محصولات ارگانیک و طبیعت گردی به دلیل درک شده از مزایای سلامتی و اوقات فراغت برای مشتریان، تقاضا می شود. مشتری ها مواد غذایی عاری از سموم دفع آفات و مواد افزودنی مصنوعی را گزینه ای امن تر و سالم تر از غذاهای غیر ارگانیک می دانند. به همین ترتیب ، استراحت در یک تفرجگاه در طبیعت با مناظر زیبا را نسبت به یک محیط آلوده در یک بلوک بتونی ترجیح می دهند.
شرکتهای سبز نوآوری های سازگار با محیط زیست ارائه می دهند که می تواند به این تقاضای رو به رشد بازار دامن بزند.

Contact

Get In Touch!

123 New Street Here, Wonderful City 10220
090 080 0210
info@company.co